Általános szerződési feltételek
Ön mint felhasználó a www.siohazcentrum.hu weboldal (a továbbiakban: Honlap) használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:
1. A Honlapon folytatott tevékenység
A Honlap célja a szerkezeti házépítésekhez szükséges építőanyagok interneten történő bemutatása, kis- és nagykereskedelmi értékesítése és – igény szerint – házhozszállítása a vásárlók részére. A Honlap üzemeltetője a Sióház Centrum Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató).
2. A Szolgáltató adatai
Név: Sióház Centrum Kft.
Székhely: 8600 Siófok, Aradi vértanúk útja 36.
Képviselő neve: Györfi István
Cégjegyzékszám: 14-09-3099052
Üzlet
címe/Telephely:
8600
Siófok, Ipar u. 2.
Üzlet nyitva tartási ideje: H-P: 7-16, Szo: 8-12, V: -
Adószám: 11718945-2-14
Számlavezető
pénzintézet:
Raiffeisen Bank Zrt.
Pénzforgalmi jelzőszám:
12086005-01338870-00100009
Telefonszám: +36-84/310-681
E-mail: siohaz@siohazcentrum.hu
3. A vásárlás menete a Honlap használata esetén
3.1. Árak
A termékekre vonatkozóan a megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát.
Az árak az egész ország területére érvényesek, és tartalmazzák az egységrakatok üzemen belüli felrakását. A termékek csomagolásával, kiszállításával és lerakodásával kapcsolatos tarifákról az Általános szerződési feltételek 3.8-as pont táblázata ad tájékoztatást. Az áru a teljes vételár és kapcsolódó szolgáltatások díjának kifizetéséig a Sióház Centrum Kft. tulajdonában marad. A tulajdonjog fenntartása mindaddig érvényes, amíg a Sióház Centrum Kft.-nek a vásárlóval szembeni valamennyi követelése nincs kiegyenlítve. A befizetés napjáig az árváltozás jogát fenntartjuk. Amennyiben a Vevő az egyedi gyártású termékek esetében a szerződés létrejötte előtt a megrendeléstől eláll, a megrendelés nettó értékének 20%-ával egyező összegi sztornírozási díjat tartozik fizetni.
3.2. Rendelési információk
A vásárlás regisztrációval történik. A megrendelésnek tartalmaznia kell a rendelt termékek megnevezését, a rendelt mennyiséget, színt, továbbá a szállítási címet és értesítési (SMS fogadására alkalmas) telefonszámot. Amennyiben a vevő nem tud pontos szállítási címet megadni, akkor köteles részletes leírást, vagy rajzot mellékelni a megrendeléshez. A rendelés visszaigazolásánál közöljük az előrelátható szállítási időpontot. A visszaigazolásban szereplő szállítás várható időpontja nem kötelező érvényű, az a teljesítés várható idejére vonatkozó információ. Az ehhez képest később teljesített szállításokkal kapcsolatosan a Sióház Centrum Kft.-vel szemben jogi úton semmilyen igény nem érvényesíthető. A szállítás tényleges időpontjáról 1-3 nappal a kiszállítást megelőzően a Megrendelésen megadott telefonszámon SMS-ben vagy telefonon értesítést adunk. A kiszállítás az általunk megjelölt napon 6 és 18 óra között történik. A honlapon megjelölt termékekre egyedi szállítási feltételek irányadóak. A megrendeléssel a megrendelő feljogosítja a Sióház Centrum Kft.-t a megrendelésben foglalt adatok nyilvántartására, kezelésére és üzleti tevékenysége keretében marketing célú felhasználására az adatvédelmi előírások megtartásával.
3.3. Rendelés menete
A Honlapon a következőképpen lehet árajánlatot kérni:
3.3.1. Önnek lehetősége van árajánlatot kérnie kizárólag e-mailen keresztül a Honlapon található Contact űrlap segítségével. A Contact űrlap kitöltését követően azt elküldheti az info@sioepitoanyagok.hu e-mail címre.
3.3.2. Lehetősége van árajánlatot kérni telefonon a +36-84/310-681-as telefonszámon.
3.3.3. Lehetősége van árajánlatot kérni e-mailen, melyet a siohaz@siohazcentrum.hu-ra küldhet el.
3.3.4. A Szolgáltató ezt követően a 3.4-3.5. pontban foglaltaknak megfelelően e-mailben küldi meg az árajánlatot.
3.3.5. A szerződés az ajánlat elfogadásával és a vételár teljes megfizetésével jön létre.
3.4. A szerződés létrejötte
3.4.1. Az ajánlat kérését követően a munkatársunk 1 munkanapon belül felveszi Önnel a kapcsolatot. A pontos címet és számlázási címet telefonon keresztül tudja megadni a munkatársunk részére.
3.4.2. Ön a Szolgáltatóval folytatott telefonbeszélgetést követően a telefonon egyeztetetteknek megfelelően e-mailben megkapja a Szolgáltató árajánlatát. A Szolgáltató által az Ön részére ezt megelőzően rendelkezésére bocsátott vagy feltüntetett árak nem minősülnek a Szolgáltató árajánlatnak sem az Ön árajánlata elfogadásának.
3.4.3. A Szolgáltató ajánlatának Ön által e-mailben történő elfogadásával jön létre a szerződés. Szolgáltató az Ön által megadott e-mail-címről küldött válaszlevelet az Ön jognyilatkozatának tekinti, a személyazonosság és képviseleti jog további vizsgálata nélkül. A szerződés megkötésére kizárólag magyar nyelven van lehetőség.
3.4.4. A szerződés létrejöttét követően, az előlegbekérőn lévő összeg megérkezése után, a Szolgáltató e-mailben az Ön rendelkezésére bocsátja az utolsó ajánlatban szereplő összeget tartalmazó előlegszámlát. A végszámlát a Szolgáltató a kiszállításkor bocsátja az Ön rendelkezésére, amelynek a teljesítési ideje az áru kiszállításának napja. Ön köteles a teljes vételárat az eredeti ajánlatban feltüntetett ajánlati kötöttségi időn belül megfizetni; ellenkező esetben a szerződés automatikusan, külön jognyilatkozat nélkül meghiúsul.
3.5. Ajánlati kötöttség
3.5.1. A szerződés kizárólag elektronikus levelezés (e-mail) útján jön létre, az ajánlatot – a hagyományos webáruházaktól eltérően – a Szolgáltató adja, amelynek az Ön általi elfogadásával jön létre a szerződés.
3.5.2. Szolgáltató e-mailen keresztül juttatja el Önhöz az ajánlatát, amelyhez az ajánlatban meghatározott időig van kötve. Amennyiben Ön az ajánlati kötöttség idején belül nem fogadja el a Szolgáltató ajánlatát, úgy a Szolgáltató nem köteles Önnel a szerződést megkötni.
3.6. Fizetés
3.6.1. Átutalás. Önnek lehetősége van a banki átutalásos fizetésre. Ebben az esetben kérjük az előleget valamint a végösszeget (a termék vételárát, kiszállítás esetén a szállítási költséggel együtt) a Szolgáltató Raiffeisen Bank Zrt. 12086005-01338870-00100009 számú bankszámlájára átutalni.
3.6.2. Készpénzes fizetés. Személyes fizetés választása esetén Ön Szolgáltató telephelyén fizeti meg a termék vételárát készpénzben. Készpénzes fizetés esetén csak magyar forintban van erre lehetőség.
3.6.3. Banki befizetés. Önnek lehetősége van a vételár ellenértékét befizetni a Szolgáltató következő bankszámlaszámaira bármelyik Erste Bank vagy Raiffeisen Bank Zrt. fiókban:
Raiffeisen Bank Zrt. 12086005-01338870-00100009
Erste Bank 11600006-00000000-39491835
3.7. Átvétel
3.7.1. Személyes átvétel. Ön a megrendelt termékeket személyesen is átveheti a Szolgáltató telephelyein, melyek címei: 8600 Siófok, Ipar u. 2., valamint 8600 Siófok, Somlay A. u. 6. A termék átvételének körülményeiről Ön a megadott elérhetőségek valamelyikén tud érdeklődni.
3.7.2. Kiszállítás. Kérésére Szolgáltató vállalja a megrendelt termék kiszállítását az Ön által megadott magyarországi szállítási címre az árajánlatban szereplő szállítási költség ellenében. A kiszállítás pontos dátumáról a Szolgáltató e-mailben/telefonon értesíti Önt. A szállítás 40 tonnás össztömegű, darus és pótkocsis gépjárművel történik. Ön köteles arról gondoskodni, hogy a szállítási cím ilyen gépjárművel megközelíthető legyen, illetve a lepakoláshoz elegendő hely álljon rendelkezésre. Ön köteles továbbá az esetleges behajtási engedély beszerzéséről is gondoskodni.
A termékeket közvetlenül a gyárból szállítjuk (vagy gyári szállítással szállíttatjuk) az építkezés helyszínére.
Amennyiben a helyszín megközelíthetőségéről, illetve a lepakoláshoz szükséges elegendő hely biztosításáról nem gondoskodik, úgy a Szolgáltató telefonon felveszi Önnel a kapcsolatot és az Ön döntése alapján a teljesítés a szállítási címhez eső legközelebbi helyen történő lerakodással is megtörténhet.
Amennyiben a szállítási címhez eső legközelebbi helyen történő lerakodáshoz nem járul hozzá, a Szolgáltató felszólítja a szállítási cím megközelíthetőségéről, a lerakodáshoz szükséges hely biztosításáról való gondoskodásra. A második szállítással járó többletköltségeket Ön köteles megtéríteni a Szolgáltató részére.
Amennyiben a teljesítés a szállítási cím megközelíthetőségének, a lerakodáshoz szükséges hely biztosításának a hiányából hiúsul meg Ön köteles a Szolgáltató szerződésszegésből eredő összes kárának a megtérítésére.
A kiszállítás elismerése úgy történik, hogy a vevő – vagy a kiszállításnál jelen lévő képviselője – aláírja a szállítólevelet és átveszi a garancialevelet. Ha a közölt szállítási napon a vevő, vagy a képviselője az átvételnél személyesen nem jelenik meg, a szerződés teljesítését a termék lerakásával megtörténtnek tekintjük. Ebben az esetben a nem megfelelő helyre történő lerakodásért és a megőrzésért felelősséget nem vállalunk. A töréskárt, illetve a le nem szállított termékeket a vevő köteles a szállítólevélen feltüntetni illetve, ha az átvételnél nincs jelen, azt 15 napon belül írásban bejelenteni. Amennyiben a Bramac Kft. volt a fuvaroztató, a szállításból eredő károkat ellenőrzi és annak jogossága esetén azt rendezi, ezért a törött darabokat meg kell őrizni. Amennyiben a vevő saját fuvareszközén szállította el a terméket, a teljes töréskár a vevőt terheli. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a házhozszállítás és a telken belüli lerakodás csak teher közforgalom számára nyitva álló és pótkocsis járműszerelvény közlekedésére alkalmas szilárd útburkolattal ellátott közlekedési útról megközelíthető helyre történik. A házhozszállítás a daruval történő lerakást magába foglalja. Ha az időjárás, vagy más okok (pl. nagyfeszültségi vezeték, fák, szabálytalanul parkoló gépkocsik, 10%-nál nagyobb fokú emelkedő stb.) miatt az építkezés helyszíne pótkocsis tehergépjárművel megközelíthetetlen vagy az építési telken – illetőleg a megjelölt teljesítési helyen – a daruval történő lerakodás műszaki okokból nem lehetséges, akkor a vevő köteles saját költségére más lerakóhelyet biztosítani. A teljesítési helyre vonatkozó egyedi szállítási feltételek előzetes egyeztetése a vevő kötelezettsége.
Az Eladóval előzetesen egyeztetett tehergépjárműre és időszakra szóló behajtási engedélyt a Vevő saját költségére tartozik beszerezni, és a Sióház Centrum Kft.-nek eljuttatni a szállítási határidő megtartásához szükséges időben és helyen. A szállítást megelőző nap 12:00 órájáig értesíteni kell a gyárat a megváltozott szállítási címről vagy kérni kell a szállítás átütemezését írásban (faxon, e-mailben, táviratban vagy levélben). A Sióház Centrum Kft., a szállítás pontos napjáról 1-3 nappal a kiszállítást megelőzően SMS vagy távirat értesítést küld a Vevő részére. Az építkezési vagy szállítási cím pontatlan megjelölése vagy a behajtó út használhatatlansága, az úthasználati díj vagy súlykorlátozások miatt felmerülő többlet költség a vevőt terheli. Amennyiben a megadott szállítási cím pótkocsis járműszerelvény közlekedésére, illetve a lerakodásra alkalmatlan, és emiatt a teljesítés meghiúsul, az ismételt kiszállítás költsége a vevőt terheli.
Kiszállítási díjak
6 raklap alatti mennyiség megrendelése esetén:…………………… 12.700 Ft / cím
3.8. Egyéb költségek
EUR-raklap ára:………………………………………………………………. 2.540 Ft / raklap
Logisztikai díj:……………………………………………………………….. 5.017 Ft / raklap
Daruzási díj:………………………………………………………………………1016 Ft / raklap
Az építőanyag felhasználása után a raklapokat telephelyünkön teljes (Br. 2540 Ft) áron (az eredeti számla bemutatása mellett) visszavásároljuk.
3.9. A szerződés iktatása
3.9.1. A szerződés nem minősül írásbelinek, azt a Szolgáltató nem iktatja.
4. Elállási jog
4.1. Ön jogosult a termék kézhezvételét követő 14 munkanapon belül az adásvételtől indokolás nélkül elállni. Elállási nyilatkozatát a Szolgáltatói adatok között feltüntetett telefonszámon, postai vagy e-mail címen közölheti a Szolgáltatóval. Ebben az esetben a Szolgáltató köteles a termék vételárát az elállás közlésétől számított 14 napon belül az Ön részére visszatéríteni, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
4.2. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését. Ha az üzlethelységen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a termék kiszállításra került Fogyasztónak, a vállalkozás saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza. A Szolgáltató jogosult a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését követelni Öntől. Ezeken kívül Önt az elállás kapcsán semmilyen más költség nem terheli.
4.3. Abban az esetben, ha a Szolgáltató a szerződés szerinti termék helyett a Szavatosság és jótállás pontban leírtak szerinti helyettesítő termékkel teljesít, elállás esetén a termék visszaszolgáltatásának költségeit is a Szolgáltató viseli.
4.4. Ön tudomásul veszi, hogy nem gyakorolhatja elállási jogát az alábbi esetekben:
a) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha a tizennégy munkanapos elállási határidő lejárta előtt a Szolgáltató a teljesítést az Ön beleegyezésével megkezdte;
b) olyan áru értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ;
c) olyan áru értékesítése esetében, amely az Ön személyéhez kötött, illetve amelyet az Ön utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó;
d) hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást Ön felbontotta;
e) hírlap, folyóirat és időszaki lap terjesztésére vonatkozó szerződés esetében;
f) szerencsejáték-szerződés esetében.
5. Jótállás és szavatosság
5.1. Jótállás
5.1.1. A Sióház Centrum Kft.- rendeltetésszerű belföldi használat esetén – az általa forgalmazott építőanyagok mérethűségére, fagyállóságára és vízzárósságára garanciát vállal, melynek feltételei és időtartama a garancialevélben szerepelnek.
5.1.2. A jótállási kötelezettség azon hibákra vonatkozik, amelyek már az átvételkor fennálltak. Ennek bizonyítása Szolgáltatót terheli.
5.1.3. A szerződéskötést követően Szolgáltató jótállási nyilatkozatot állít ki az Ön részére.
5.2. Szavatosság
5.2.1. Szavatosság szempontjából (az ellenkező bizonyításáig) vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha ez a termék természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
5.2.2. Az előző pontban leírt körülmények fennállásának bizonyítása Szolgáltatót terheli.
5.2.3. A szavatossági igény megalapozottsága esetén Szolgáltató a terméket díjmentesen kijavítja vagy kicseréli. Ha ez bármilyen okból nem lehetséges, Szolgáltató a hibás termék vételárát visszatéríti Önnek, kérhet árleszállítást illetve elállhat a vásárlástól. A felsorolt lehetőségek közül Fogyasztó jogosult a Neki legmegfelelőbb opciót választani.
5.3. Jótállási és szavatossági igények érvényesítése
Jótállási vagy szavatossági igényeit az alábbi címen érvényesítheti:
Sióház Centrum Kft.
8600 Siófok, Ipar u. 2.
6. Kifogások
Ön a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi címen érvényesítheti:
Sióház Centrum Kft.
8600 Siófok, Ipar u. 2.
Telefon: +36-84/310-681
E-mail: siohaz@siohazcentrum.hu
7. Jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben Szolgáltató és Ön között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ön számára:
7.1. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ön fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni az Ön lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
7.2. Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából Ön eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.
7.3. Bírósági eljárás. Amennyiben Ön a fogyasztói jogvitából származó követelését bíróság előtt kívánja érvényesíteni, erre polgári eljárás keretében van lehetősége a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezéseinek megfelelően.
8. Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
8.1. Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a felhasználók előzetes e-mailes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Önnel szemben, az ezt követő megrendelésekre vonatkozóan.
8.2. Az Általános Szerződési Feltételek jelenlegi szövegének hatályba lépési dátuma: [2016-04-06]
9. GDPR Adatvédelmi tájékoztató
Erre vonatkozóan a Bemutatkozás alatt az Adatvédelmi Tájékoztató fül rákattintásával bővebben olvashatnak.